معرفی غذاهای خوشمزه

  • ۰
  • ۰

رشته پلو یکی از پلوهای مخلوط و اصیل ایرانی است که آن را به منزله غذای محلی مشهد هم می‌شناسند. در طرز تهیه رشته پلو ، ابتدا برنج را بخیسانید. سپس آن را در مقداری آب جوش بپزید و در 5 دقیقه پایانی، رشته پلویی را هم اضافه و هر دو را با هم آبکش کنید. ته قابلمه ته‌دیگ مورد نظر خود را قرار دهید و رشته پلو را دم بگذارید. در کنار این برنج می‌توانید انواع گوشت‌ها و مخلفات متنوعی مثل کشمش و خرمای تفت‌داده شده، زرشک تفت‌خورده، برنج زعفرانی و ته‌دیگ برنج را سرو کنید.

در ادامه جدول مشخصات غذایی رشته پلو با کشمش و خرما و زعفران را با هم می‌بینیم:

رشته پلو

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی با احتساب زمان خیس خوردن برنج، بیشتر از 2 ساعت
زمان پخت غذا حدود 1 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه رشته پلو زعفرانی با کشمش و خرما

رشته پلو با کشمش و خرما غذایی است که گیاهخواران هم می‌توانند از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرند. این غذای بدون گوشت و لذیذ، انتخابی عالی برای برنج مخلوط مجلسی است که ظاهری بسیار اشتها‌برانگیز دارد. در ادامه مواد لازم و مراحل تهیه رشته پلو بدون گوشت یا مرغ را با هم می‌خوانیم:

طرز تهیه رشته پلو زعفرانی با کشمش و خرما

مواد لازم برای تهیه رشته پلو

برای طرز تهیه رشته پلو مجلسی مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 2 پیمانه
رشته پلویی 100 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
خرما 10 عدد
کشمش نصف پیمانه
زعفران دم‌کرده نصف قاشق چای‌خوری
دارچین نصف قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
نان لواش، سنگک یا تافتون 1 عدد

دستور پخت رشته پلو به صورت مرحله به مرحله

برای تهیه رشته پلو با خرما و کشمش مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا برنج را چند بار بشویید و با مقداری آب و نمک به‌مدت 2 ساعت بخیسانید.
  • مرحله دوم: پس از گذشت زمان لازم، قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. یک قاشق سرخالی نمک هم به آب اضافه کنید.
  • مرحله سوم: آب برنج را خالی کنید و خود برنج را در قابلمه بریزید. 5 دقیقه مانده به آبکش کردن برنج، رشته‌های پلویی را به 3 قسمت تقسیم کنید و در قابلمه بریزید.
  • مرحله چهارم: رشته‌ها و برنج را کمی هم بزنید تا به هم نچسبند. پیش از آبکش کردن، چند دانه برنج را امتحان کنید. اگر اطراف آن‌ها نرم و مغزشان کمی سفت بود، باید برنج و رشته را آبکش کنید.
  • مرحله پنجم: چند دانه از برنج‌های داخل آبکش را بچشید. اگر شور بودند، کمی آب روی برنج و رشته‌ها بگیرید تا شوری رشته پلو متعادل شود.
  • مرحله ششم: حالا قابلمه‌ای مناسب را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و داخل آن مقداری روغن بریزید. سپس نان مورد‌نظر خود را برای ته‌دیگ ته قابلمه قرار دهید و مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله هفتم: حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا برنج دم بکشد. اجازه دهید در ابتدا حرارت متوسط باشد تا قابلمه بخار کند و ته‌دیگ برشته شود. سپس حرارت را کم کنید.
  • مرحله هشتم: در یک ربع پایانی پخت رشته پلو، زعفران دم‌کرده را با مقداری روغن یا کره آب‌شده ترکیب کنید و روی برنج بریزید.
  • مرحله نهم: در فاصله دم کشیدن برنج، کشمش‌ها را بشویید، آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را هم بشویید، پوست بگیرید و به‌صورت خلالی خرد کنید. همچنین هسته خرماها را خارج کنید.این غذاهای خونگی خوشمزه میتونید با داشتن کد تخفیف اسنپ فود ارزونتر تهیه کنید.
  • مرحله دهم: در ادامه پیازهای خلالی را در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن تفت دهید. وقتی پیاز سبک شد، ادویه‌های لازم را اضافه کنید. سپس خرما و کشمش را هم در تابه بریزید و همه مواد را کمی با هم تفت دهید.
  • مرحله یازدهم: درنهایت رشته پلو را داخل دیس مناسب بکشید و روی آن را با پلوی زعفرانی، مخلوط کشمش، خرما، پیاز و برش‌های ته‌دیگ تزئین کنید.

منبع :

https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D9%84%D9%88/

 

  • ۰۲/۱۱/۰۴
  • zibaa nadri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی