معرفی غذاهای خوشمزه

  • ۰
  • ۰

مواد لازم برای تهیه مربا گل محمدی

طرز تهیه مربای گل محمدی تازه یا گل سرخ کار خیلی سختی نیست و البته مواد اولیه این مربا در بیشتر منازل یافت می‌شود. طرز تهیه مربای گل محمدی با گل تازه کاشان یا دیگر شهرهای ایران امکان‌پذیر است. اگر در منزل گل محمدی دارید، می‌توانید از آن در تهیه دسرهایی همچون طرز تهیه گل پالوده نیز استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گلبرگ گل محمدی 2 لیوان پر و فشرده
شکر 6 لیوان
آب 3 لیوان
جوهر لیمو یک چهارم قاشق چای‌خوری

دستور تهیه مربا گل محمدی

دستور تهیه مربا گل محمدی

یک مربای سالم با گلبرگ‌های محمدی بپزید.

اکنون که مواد اولیه در طرز تهیه این مربای خوشمزه و پرطرفدار را می‌دانید، نوبت به آشنایی با مراحل تهیه مربا گل محمدی می‌رسد. طرز تهیه مربا گل محمدی تلخ شاید فکر شما را به خود مشغول کند، زیرا گلبرگ‌های گل محمدی به تنهایی تلخ هستند و باید تلخی آن‌ها به طور کامل گرفته شود. در مراحل زیر روش از بین بردن تلخی گلبرگ‌ها و طرز تهیه مربای گل سرخ را توضیح داده‌ایم:

  • مرحله اول: آب را درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، جوهر لیمو را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: شکر را به ترکیب آب و جوهر لیمو بیافزایید و منتظر بمانید تا دانه‌های شکر به طور کامل حل شوند و در نهایت شربتی غلیظ و شفاف به دست آید. حرارت شعله را کم کنید تا شربت شما به قوام برسد.
  • مرحله سوم: گلبرگ‌های تازه و خرد شده را درون یک ماهیتابه بریزید و به مدت 2 دقیقه و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا حجم گلبرگ‌ها کم شود.
  • مرحله چهارم: بعد از اینکه گلبرگ‌ها را از روی حرارت برداشتید، یک لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید. سپس درب تابه را بگذارید و برای 20 دقیقه منتظر بمانید تا گلبرگ‌ها عرق کنند و عطر آن‌ها خارج شود.
  • مرحله پنجم: بعد از اینکه شربت به قوام کافی و متعادل رسید، گلبرگ‌ها را به آن اضافه کنید و مواد مربا را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی حرارت قرار دهید.
  • مرحله ششم: بعد از سپری شدن این مدت، زیر قابلمه را خاموش کنید و درب قابلمه را با دمکنی بر روی قابلمه بگذارید. قابلمه را بلافاصله درون ظرف آب سرد و یخ فرو برید و اجازه دهید 5 دقیقه در همین حالت باقی بماند.
  • مرحله هفتم: بعد از خنک شدن قابلمه و مربا، آن را درون ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید و هم اینکه چنین مربا خوشمزه ای را میشه خیلی راحت و سریع خرید تازه با داشتن کد تخفیف اسنپ فود ارزونتر هم تهیه کرد کافی بری توی سایت فروشگاه های آنلاین هر نوع مربای رو میخوای سفارش بدی.

منبع:

 

https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%84-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C/

  • ۰۲/۱۱/۰۸
  • zibaa nadri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی